החלפת לוח חשמל

לוח חשמל הוא המוח המרכזי העומד מאחורי כלל מערכת החשמל בין אם מדובר במערכת ביתית, מערכת חשמל תעשייתית או מערכת חשמל בבניינים ומבנים ציבוריים. ההתפתחות הטכנולוגית הביאה עימה גם חידושים רבים ברוב מכשירי החשמל השונים ובאופי צריכת החשמל המשתנה. לוחות החשמל הישנים אינם מתאימים יותר וכעת עולה הצורך להחליף אותם בחדשים כדי למנוע בעיות בטיחותיות אשר יכולות להוביל למקרים של קריסת לוח, קצר חשמלי ואפילו לשריפה.

החלפה והתקנה של לוח חשמל חדש נעשית אך ורק באמצעות חשמלאי מוסמך מאחר ומדובר בניתוק פיזי של לוח החשמל מרשת החשמל הכללית. הגישה אל הלוח וביצוע הניתוק מחייב פנייה אל נתיכים המחוברים ישירות אל רשת החשמל – כל נגיעה שלא לצורך בהם עלולה להוביל לסכנת התחשמלות כאשר העבודה אינה מבוצעת על ידי איש מקצוע מוסמך.

החלפת לוח חשמל

הרכב לוח החשמל

לוחות חשמל בין אם לוחות חשמל לתעשייה או שמא לוחות חשמל עבור בתים ודירות מורכבים ממספר אלמנטים משותפים לכולם:

  • נתיכים – אלו הם המפסקים האוטומטיים אשר מעבירים את האנרגיה הרצויה והדרושה אל החלקים השונים בחללים. המפסקים הללו בנויים עם הגנה תרמי כך שבעת עומס יתר, התחממות או קצר הם "קופצים" ומפסיקים את הזרמת החשמל אל המקום שאליו הם משויכים.
  • מפסק הפחת – זהו אחד משני המפסקים הכי חשובים בלוח החשמל. תפקידו הבלעדי הוא להפסיק הזרמת חשמל כדי למנוע שריפה של כל לוח החשמל.
  • המפסק הראשי – זהו המפסק העיקרי אשר מפעיל את כלל הלוח ומאפשר הזרמה או ניתוק של חשמל אל כלל המערכות הנמצאות במתחם המדובר.

מעבר לאלמנטים אלו ישנם עוד מפסקים ואפשרויות חיווט שונות אבל הן משתנות בהתאם לצרכים בלוחות החשמל. ההחלפה של לוח חשמל מצביעה על כשל רב מערכתי לפחות בשני אלמנטים כתוצאה מבלאי ואי עמידה בעומס צריכת החשמל.

החלפת לוח החשמל

החלפה של לוח חשמל לבית היא עבודה מורכבת מאוד אשר לתת אך ורק לחשמלאי מוסמך לבצעה. לעיתים ישנו צורך בחלפה של לוח חשמל כדי להגדיל את הצריכה שלו מחד פאזי אל לוח חשמל תלת פאזי כדי לשנות את כל מערכך החשמל.

כיצד מחליפים לוח חשמל

החלפה של לוח חשמל כרוכה במספר היטבים:

חומרים

כאשר מחליפים את לוח החשמל עולה הצורך במפסקים חדשים, מהדקים, חוטים ועוד. ניתן בהחלט לגשת אל חנות לכלי עבודה ולרכוש את כל החומרים הללו בכדי להוזיל את עלות החלפת לוח פיקוד ובקרה ראשי. אבל, במבט נוסף, החשמלאי המוסמך מגיע עם כל החומרים האיכותיים במידות הנכונות. העדיפות היא בהחלט לתת לחשמלאי לבצע את כל העבודה מן ההתחלה ועד לסופה.

בדיקת בטיחות הארקה וחיווט משלים

לפני החלפת לוח החשמל, יבדוק החשמלאי את החיווט בלוח בהתאם להוראות של חברת החשמל. הארקה בבתים ובמבנים חשובה ביותר מכיוון שהיא הגורם הראשי למניעת התחשמלות וכל עוד ישנה הארקה טובה המחוברת אל הלוח תוכל להימנע סכנה גדולה.

משך החלפת לוחות חשמל

זמן החלפת לוח החשמל תלוי בגודלו ובצרכים החדשים שלו. בדרך-כלל דורשות מספר שעות בודדות על מנת להחליף לוח חשמל ממוצע. אבל, ישנם מקרים בהם מתגלות בעיות במהלך ההחלפה ויש לטפל בהם באופן מיידי – דבר אשר יגרום להשהיית ההחלפה.

בדיקה מקיפה של לוח החשמל

לאחר שהוחלף הלוח מחדש, יש לערוך עבורו מספר בדיקות כדי לוודא תקינות מלאה אשר תבטיח את בטיחותו ושלומם של השוהים במבנה לאחר ההתקנה. חברת החשמל וחשמלאים מקצועיים ממליצים לבצע בדיקת תקינות של הלוח והמפסקים אחת למספר חודשים וזאת כדי לדעת מראש האם ישנה תקלה או ליקוי בלוח הדורש טיפול מידי של חשמלאי.

לוח חשמל אינו מכשיר חשמלי אשר ניתן להחלפה בקלות רבה. זהו רכיב מרכזי במבנה אשר זקוק לתחזוקה מתמדת ונכונה על ידי אנשי מקצוע. החלפת לוח החשמל תעשה אך ורק על ידי חשמלאי מוסמך בעל תעודות הכשרה המכיר את התקנות של חברת החשמל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים