תחנות כח קוגנרציה

תכנון והקמת מערכות קוגנרציה הפועלות על גנרטור גז לייצור חשמל פרטי לתעשייה. הובלת פרויקט בניית תחנות כוח בשלמותו מ-א' ועד ת' כולל אפליקציית הפעלה מרחוק.

תחנות כוח קוגנרציה, או מערכות קוגנרציה, ידועות גם בתור תחנות חום וכוח משולבות (CHP). מדובר במתקנים המייצרים חשמל ולוכדים את פסולת החום המופק במהלך תהליך הייצור כדי לשות בו שימוש לחימום או קירור. תחנות כוח אלו מהוות דרך יעילה וחסכונית לייצור חשמל, שכן לרוב הן יכולות לייצר חשמל בעלות נמוכה יותר בהשוואה למחירי הרכישה מהרשת. ישנם מספר סוגים של תחנות כוח קוגנרציה, כולל כאלו המשתמשות בגז טבעי כמקור דלק. תחנות כוח קוגנרציה המופעלות בגז טבעי הן בחירה פופולרית עבור מפעלים בשל הזמינות והעלות הנמוכה יחסית של הגז הטבעי.

הקמת תחנות כוח

שליטה מרחוק

אחד היתרונות המרכזיים של מערכות קוגנרציה הוא היכולת שלהן להיות מופעל מרחוק. עם התקדמות הטכנולוגיה, ניתן כיום לנטר ולשלוט בתחנות כוח אלו מרחוק ממיקום מרכזי. הדבר שימושי במיוחד עבור מפעלים המפעילים תחנות כוח קוגנרציה, כיוון שהוא מאפשר לנטר באופן רציף את ביצועי תחנת הכוח ולבצע את כל ההתאמות הנדרשות כדי להבטיח שהיא פועלת ביעילות מרבית.

ניתן לתפעל מרחוק את תחנות הכוח קוגנרציה באמצעות שימוש במערכות בקרה וטכנולוגיות תקשורת מתקדמות. מערכות אלו מאפשרות למפעילים לנטר מרחוק מדדי ביצועים מרכזיים כגון טמפרטורה, לחץ וצריכת דלק, וכן לבצע התאמות לפעולת תחנת הכוח לפי הצורך.

בנוסף לתפעול מרחוק, ניתן ליצור אוטומציה של תחנות כוח קוגנרציה כדי לייעל את ביצועיהן ולמזער את הצורך בהתערבות ידנית. לדוגמה, חלק מתחנות כוח קוגנרציה מצוידות באלגוריתמים שיכולים להתאים אוטומטית את תפוקת ההספק לביקוש לחשמל.

בסך הכל, היכולת להפעיל מרחוק ולבצע אוטומציה של מערכות קוגנרציה יכולה לשפר מאוד את היעילות והעלות-תועלת שלהן, מה שהופך אותן לאופציה אטרקטיבית עבור מפעלים המעוניינים לייצר חשמל בעצמם.

לייעוץ והזמנות צרו קשר >>

הקמת מערכת קוגנרציה

תהליך הקמה של תחנת כוח קוגנראלית מתחיל בבחירת אתר. האתר צריך להיות גדול מספיק כדי להכיל את תחנת הכוח ואת כל מתקני התמיכה הדרושים. צריכה להיות לו גישה לאספקת גז טבעי וחיבור לרשת החשמל. בשלב הבא המפעל יצטרך לקבל את כל ההיתרים והאישורים הדרושים מהרשויות הרגולטוריות. זה יכול להיות תהליך שלוקח זמן, שכן הוא כרוך בהשלמת בדיקות השפעה על הסביבה וסקרי סיכונים. לאחר שהתקבלו כל האישורים הדרושים, ניתן להתחיל בבנייה. תהליך הבנייה של תחנת כוח קוגנרציה דומה לזה של תחנת כוח מסורתית, רק שהוא גם לוקח בחשבון את פליטת החום המופק במהלך ייצור החשמל אשר נקלט במערכת ומשמש לחימום או קירור.

תהליך הבנייה כולל בדרך כלל את השלבים הבאים:

  • עבודות חפירה: הכנת האתר על ידי פינוי ופיתוח הקרקע, בניית תשתית לתמיכה בתחנת הכוח.
  • הקמת תחנת הכוח: בניית תחנת הכוח, לרבות התקנת הגנרטור, מערכות אספקת דלק וכל ציוד תמיכה נחוץ.
  • הפעלה: לאחר השלמת בניית תחנת הכוח, היא נבדקת כדי לוודא שהיא פועלת בצורה נכונה ויעילה.

עלות הקמת תחנת כוח קוגנרית

עלות הקמת תחנת כוח קוגנרית תשתנה בהתאם למספר גורמים, לרבות גודל תחנת הכוח, מיקום האתר ועלות החומרים והעבודה. למרות העלות הראשונית של הבנייה, מערכות קוגנרציה יכולות להיות אופציה משתלמת עבור מפעלים המעוניינים לייצר חשמל באופן עצמאי. תחנות כוח אלו יכולות לייצר חשמל בעלות נמוכה יותר מאשר רכישתו מהרשת, וניתן להשתמש בחום הנפלט בתהליך הייצור לחימום או לקירור ובכך להוזיל עוד יותר את עלויות האנרגיה.

לייעוץ והזמנות צרו קשר >>