תכנון חשמל לבית פרטי

תכנון חשמל נכון לבית פרטי חוסך כאבי ראש מיותרים, הוצאות כספיות לא מבוטלות ושומר הבטיחות הדיירים.

תכנון חשמל לבית פרטיתכנון עומס החשמל

אם אתם בונים או משפצים בית פרטי זו היא הזדמנות מצוינת לתכנן את מערכת החשמל באופן אופטימלי כך שתשמש אותכם לשנים ארוכות ללא תקלות ובאופן בטיחותי. בעל מקצוע מנוסה יעריך יחד עמכם את צריכת החשמל הצפויה בבית ויחליט על חלוקה נכונה של המעגלים כדי שלא ייווצר עומס יתר שעלול לגרום לתקלות, לפגוע במכשירי חשמל ואף לגרום לשרפה.

תכנון חשמל למערכות חכמות

אם אתם מתכננים מיזוג אוויר מרכזי, מערכות בקרה של בית חכם, חימום תת ריצפתי, מערכת סולארית, השקיה אוטומטית או מערכות חשמל מורכבות אחרות, רצוי שמהנדס חשמל יהיה אחראי על תכנון החשמל בביתכם כדי להימנע מטעויות קריטיות שעלולות לעלות לכם כסף רב וגם מהוות סכנה עבור דיירי הבית. במקרים מסוימים מערכות חשמל חכמות מצריכות החלפה או פיצול של לוח חשמל ביתי. תכנון מערכת חשמל לבית פרטי מעבר לנוחות היא ראשית כל עניין בטיחותי, ואסור שמערכת זאת תהווה סיכון לאף אחד מהמשתמשים בה.

תכנון חשמל נוח

תכנון חשמל לבית פרטי הוא חלק מאוד חשוב במעבר לדירה חדשה בין אם בשכירות ובין אם בקנייה. תכנון חשמל לבית פרטי מתייחס לכל מערכת החשמל בדירה כולל שקעים, מפסקים, נקודות תאורה ועוד. מיקום הנקודות והשקעים בדירה חשוב עד מאוד במיוחד בדירה. לכן במצב כזה רצוי להתייעץ עם אדריכל או מהנדס חשמל ולתת להם לתכנן את מיקומם של השקעים וההכנות לתאורה בכל חדר וחדר.

שקעים

חשוב ליידע את האדריכל או מהנדס החשמל היכן ימוקמו פרטי ריהוט שונים ומכשירי חשמל בבית על מנת שיהיה לנו נוח להשתמש בהם מבלי להתרוצץ בין חדרי הבית השונים, להתכופף מתחת לשולחנות או להזיז שידות וארונות כדי להתחבר לחשמל.

לשנים האחרונות גבר השימוש במכשירי חשמל שונים, נייחים וניידים, בסביבה הביתית. יש לנו הרבה מוצרי חשמל שלא היו קודם: מחשבים, סמארטפונים, טאלבטים, טלוויזיות מרובות, קונסולות משחק, ממירים ועוד אשר דורשות נקודת שקע על מנת להפעיל אותם או להטעין אותם.

אם החלטתם שתהיה טלוויזיה בחדר השינה רצוי שתתכננו את המיקום המדויק שלה כדי שלא תמצאו את עצמכם מעבירים חוטי חשמל גלויים ולא אסתטיים דרך כל החדר. כדאי לחשוב גם על המכשירים הקטנים והניידים מראש ולדאוג לשקעים נוספים ומיקומם עבור הטענת טלפון, טאבלט, וכן שקע לטלפון ושאר מוצרי חשמל שאנו זקוקים להם בחדרנו.

נקודות תאורה

יש לתכנן את מיקומן ומספרן של נקודות התאורה והשקעים הדרושים לחיבור מנורות בכל חדרי הבית בהתאם לחדר לייעודו. ישנם חדרים שיזדקקו לפחות נקודות תאורה ושקעים וישנם שליותר. כך שחשוב לדעת מה סגנון החיים שלכם ומה הדרישות של המשתמשים באותו חדר.

במידה ויש לכם גינה חשוב שיהיו גופי תאורה אשר יזינו את התאורה באמצעות כבלים אשר מותקנים בתוך צינור באדמה, וזאת על מנת לאפשר תחזוקה והחלפה נוחה ובטוחה בעת הצורך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים