לוח חשמל מוגן מים

לוח חשמל עמיד למים הוא לוח חשמלי המיועד להגנה על חוטי חשמל ורכיבי חשמל מפני לחות ומים. הוא עשוי מחומרים עמידים ואטומים למים ושומר על רכיבי לוח חשמל מפני נזקים שעלולים להיגרם מלחות ורטיבות. לוח חשמל עמיד למים מתאים לשימוש במקומות שונים ומיוצר בגדלים שונים בהתאמה לצרכי המשתמש. לדוגמא לוח חשמל עמיד מים לשימוש ביתי או לוח חשמל עמיד מים לשימוש בתעשייה בגדלים משתנים.

מדוע להתקין לוח חשמל עמיד למים?

מים וחשמל לא עובדים יחד. לחות ומים עלולים לגרום לקצר חשמלי או לתקלות חשמל אחרות שעלולות להוביל לנזק לרכוש, לפציעה או אפילו למוות. לוח חשמל עמיד למים חיוני באזורים החשופים ללחות גבוהה, לחות ומים, כגון מרתפים, חדרי אמבטיה ולוחות חשמל חיצוניים. לוחות אלו מגנים על חיווט ורכיבים חשמליים מפני רטיבות ומונעים נזק שעלול להוביל לתקלות חשמל או שריפות. לוח חשמל עמיד למים חיוני לתעשיות מסוימות המשתמשות במים או מתמודדות עם תנאי סביבה קשים כדוגמאות מתקני טיפול במים בבתי זיקוק לנפט וגז.

לוח חשמל מוגן מים

מה הופך לוח חשמל לעמיד למים?

לוח חשמל אמין עמיד למים הוא כזה שנועד לספק הגנה מלאה לרכיבים חשמליים מפני מים ולחות. הלוח אמור לעמוד בתנאים סביבתיים קשים כמו שינוים בלחות, בטמפרטורה וחשיפה לקרינת UV. מגוון תכונות מאפיינות לוח חשמל עמיד למים:

דירוג IP

דירוג ההגנה הבינלאומי (IP) הוא תקן המגדיר את מידת האטימות שמספק מארז חשמלי מפני אבק  ומים. דירוג IP מורכב משתי ספרות. עבור לוח חשמל עמיד למים, חיוני לבחור לוח בעל דירוג IP גבוה. לדוגמה, פאנל בעל דירוג IP67 יכול לעמוד בטבילה במים עד לעומק של מטר אחד עד 30 דקות.

החומר ממנו עשוי לוח החשמל

חומר המשמש לייצור לוח חשמל עמיד למים צריך להיות מסוגל לעמוד בפני חשיפה למים וללחות. חומרים נפוצים המשמשים לייצור לוחות עמידים למים כוללים נירוסטה, אלומיניום ופוליקרבונט. חומרים אלה עמידים בפני קורוזיה ואינם מחלידים, תכונות אלו הופכות אותם אידיאליים עבור לוחות חשמל חיצוניים ועמידים למים.

איטום לוח חשמל

איטום לוחות חשמל כרוך בדרך כלל בשימוש בחומרי איטום וכיסויים כדי לספק מחסום מפני מים, לחות ואבק. חומרי איטום משמשים לסגירת חיבורים וסדקים בלוח כדי למנוע כניסת לחות ומים. כיסויים משמשים להגנה על הפאנל מחשיפה ישירה לגשם.

אוורור לוח החשמל

לוח חשמל עמיד למים מצריך אוורור מתאים כדי למנוע עיבוי בתוך הלוח. עיבוי עלול לגרום למים להצטבר בתוך הלוח, ולגרום לנזקים לרכיבים חשמליים. ניתן להשיג אוורור באמצעות פתחי אוורור או מאווררים המאפשרים זרימת אוויר.

ניקוז לוח החשמל

ישנה חשיבות גדולה מאוד לניקוז מתוך לוח חשמל. במקרה שיחדרו מים ללוח החשמל ניקוז יאפשר למים לצאת מהלוח ולמנוע נזק גדול יותר למערכת החשמל.

לוחות חשמל עמידים למים

התאמת לוח חשמל לסביבה

בעת בחירת לוח חשמל עמיד למים, חשוב לקחת בחשבון את התנאים הסביבתיים הספציפיים שבהם הוא פועל. למשל, לוח המותקן בסביבה ימית ידרוש רמת הגנה גבוהה יותר מפני קורוזיה של מי מלח מאשר לוח חשמל הנמצא בגינה או במדשאה. חשוב גם לעקוב אחר נהלי התקנה ותחזוקה נכונים כדי להבטיח הלוח יישאר עמיד למים לאורך זמן.

מיקום

יש לוודא שלוח החשמל מותקן במקום מוגן מחשיפה ישירה לפגעי מזג האוויר, כגון גשם, שמש, רוח ותנודות טמפרטורה. אם דרישות הפרויקט מחייבות את מיקום הלוח בסביבה חיצונית חפשו את המקום המוגן ביותר ככל הניתן, למשל מתחת לגגון.

לחות

קחו בחשבון את האקלים של האזור בו מותקן לוח החשמל. לדוגמה, אם מדובר באזור עם רמות לחות גבוהות, ניתן להצטייד במסיר לחות כדי למנוע הצטברות של רטיבות.

תחזוקה

תחזוקה שוטפת של הלוח חיונית כדי להבטיח שהוא ימשיך לתפקד כראוי בסביבה שבה הוא מותקן לאורך זמן. ניקוי הלוח לצורך הסרת לכלוך או פסולת שמצטברים, ובדיקת לוח החשמל לאיתור סימני בלאי או נזק ופעולות תחזוקה נוספות יכולות להאריך את אורך החיים שלו.

כאשר מתחשבים בגורמים אלו ניתן להתאים לוח חשמל עמיד למים לכל מקום, ולהבטיח כי הוא יעבוד בצורה אמינה ובטוחה לאורך שנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים