בדיקה תקופתית של מערכות סולריות

ביצוע הבדיקות הדרושות לצורך התקנה והפעלה של מתקן פוטו-וולטאי ובדיקות תקופתיות של מערכות סולריות ביתיות ותעשייתיות.

בדיקה תקופתית של מערכות סולריותמדינת ישראל, כמו יתר מדינות העולם, שרויה במשבר אנרגיה כתוצאה מהתדלדלות המשאבים אשר נצרכים כיום כמו גז ונפט. השמירה על איכות הסביבה מקבלת דגש חזק ביותר והחיפוש אחר מקורות אלטרנטיביים לצריכה וייצור אנרגיה מבלי לפלוט חומרים מזהמים לאוויר ולהוסיף נזקים לאפקט החממה מתגברים בכל רחבי העולם.

אחד הפתרונות היעילים ביותר הקיימים כיום הם מערכות סולריות אשר מותקנות על גבי גגות או על גבי שטח קרקע רחב ומהוות יחידות אנרגיה חסכוניות המתבססות על עיקרון החיסכון בחשמל תוך כדי ניצול מרבי של אנרגיית השמש. המערכות הללו מחוברות ישירות אל לוחות פיקוד ובקרה אוטונומיים בעלי לוחות חשמל נפרדים הממונים על פעולתם הבלעדית וניתוב הצריכה שלהם אל מקורות מוגדרים מראש.

מערכות סולריות ביתיות

בעבר הותקנו מערכות סולריות על גגות מבני תעשייה גדולים או מבנים ציבוריים כדוגמת בתי ספר ותהליך ייצור החשמל היטיב עם כלל הצדדים. לאחר תקופת הניסיון הזו, החליטו רשויות החשמל במדינה לאפשר התקנה של מערכות סולריות גם בבתים פרטיים על מנת לעודד צריכה נבונה של אנרגיה. מערכות סולריות ביתיות הן מערכות המגיעות לצריכה של עד 15 קילוואט והן ממוקמות על גבי גגות רעפים או גגות שטוחים.

גגות משופעים הם בעלי יכולת צריכה טובה יותר מגג שטוח מאחר והשיפוע משפיע על אופן קליטת האנרגיה מן השמש והכיוון שלה. מערכת סולרית ביתית רגילה בנויה לצריכה של 4.4 קילוואט בממוצע כאשר רשות החשמל מאפשרת סטייה של 10% בין חיבור המערכת לרשת החשמל הכללית לבין המערכת המותקנת על הפנלים הסולריים.

תחזוקת מערכות סולריות

כמו כל מערכת מורכבת, גם מערכות סולריות דורשות תחזוקה נאותה על מנת לשמר את עבודתם לתקופה ארוכה ככל האפשר. המערכות הללו מחוברות אל לוח חשמל ביתי נפרד ועבורו יש לבצע בדיקה תקופתית כדי לאבטח את העברת האנרגיה באופן שוטף וללא תקלות. מעבר לכך, אחזקה של הפנלים הסולריים עומדת על עיקרון הניקיון על מנת לאפשר קליטת אנרגיית השמש באופן מיטבי.

מתקן פוטו-וולאטי הוא המתקן הסולרי הנמצא בשימוש נפוץ כיום, הן על מערכות ביתיות והן על פאנלים רחבי שטחים. מתקן זה מתלכלך בקלות מפיח, עשן, לשלשת ציפורים, אבק ועפר. יש לדאוג לניקיון הפנלים הללו מאחר והם יכולים להפחית בכ – 20% את יכולת ניצול אנרגיית השמש. מעבר לעובדה כי יש לתחזק את ניקיון הלוחות הללו, יש גם לדאוג להתקין מגן ברקים בכל שעת צורך.

בדיקות תקופתיות למערכות סולריות

בדיקות תקופתיות למערכות סולריות

רשויות החשמל במדינת ישראל דורשות כי על כלל המערכות הסולריות יחולו בדיקות תקופתיות ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר במערכות סולריות ביתיות. בדיקה תקופתית עבור מתקן סולרי מתרחשת אחת ל – 3 שנים והיא כוללת את האלמנטים הבאים:

  • חיבורים ותפוקת חשמל מן המערכת הסולרית אל לוחות החשמל המזינים.
  • בדיקת אזורים המחוברים באופן מכאני אל המערכת.
  • הצללות הנמצאות בקו ישיר עם המערכת.
  • בדיקת חלקים חשמליים הנמצאים בחיבור ישיר במערכת הסולרית.
  • סילוק וניתוק מפגעים הנמצאים בסביבת המערכת.
  • בדיקה סופית על פעילות המערכת הסולרית ומתן המלצות להמשך.

את הבדיקה התקופתית מצבעת חברה אשר הוסמכה על ידי חברת החשמל ובידה נמצא ציוד שקיבל את האישורים על ידי מכון התקנים לביצוע בדיקות עבור מערכות סולריות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים