לוחות חשמל לחדרים נקיים ומעבדות

התפקיד המרכזי של לוח החשמל בחדרים נקיים ובמעבדות הוא לרכז את משאבי האנרגיה של מכשירי החדר הנקי השונים, להקצות חשמל לפי הצורך בכדי לעמוד בדרישות ובתפעול של הפעילות השוטפת במעבדה. לכל חדר נקי צרכים שונים אשר מצריכים תכנון והתאמה בהתחשב באופי הפעילות הנוכחית של החדר הנקי וגם פיתוח אפשרי עתידי של המתקן.

התפתחות טגנולוגית אינטנסיבית ומהירה בתעשיית האלקטרוניקה, הפרמצבטיקה, הרפואה, המזון ובענפים נוספים אשר פועלים בסביבת חדרים נקיים, מכתיבה את אופי החשיבה בעת תכנון מערכת החשמל עבור חדרים נקיים, אשר מחייבת התיחסות לדרישות צרכן משתנות ותכנות שמאפשר גמישות והתאמות עתידיות. גישה מודולרית לתכנות החשמל פותחת אפשרויות מרובות להוסיף, להוריד או להזיז רכיבים בהתאם לשינויים שלא ניתן לצפות מראש.

לוחות חשמל לחדר נקי

מערכת חשמל שמבטיחה פעילות רציפה ויעילה

שיבושים בהספקת החשמל עלולים להזיק לתהליך הייצור ולהוות איום משמעותי על הציוד והמפעל. לכן מערכות גיבוי וויסות תופסות אחד התפקידים החשובים בכל הקשור לתפעול וגם לבטיחות המתקן.

מערכות החשמל בחדרים הנקיים בנויות ממערכות מתח גבוה אשר אחראיות על תהליכי הייצור, שליטה על סינון ולחץ האוויר, רמת הלחות, חימום, אוורור ומיזוג האוויר. שנאי ממערכת המתח הגבוה מספק חשמל באמצעות לוחות חשמל. בחלק מהחדרים הנקיים נדרשת התקנת גנרטור כדי לספק חשמל במקרה של הפרעה, ו / או ספק כוח ללא הפרעה (UPS).

ערך התכנון של מערכת החשמל אינו מסתכם רק במניעה של תקלות, אלא מקבל משנה תוקף כאשר הוא נוגע גם לנושא ההתיעלות האנרגתית וחיסכון בעלויות הייצור.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים