לוחות חשמל למרכזים לוגיסטיים

מערכות מרובות ומורכבות שנחוצות לתפעולו השוטף של המרכז הלוגיסטי, מחייבות התקנת לוח חשמל ייעודי שיאפשר שליטה ובקרה שוטפות על הפעילות החשמלית הענפה המתקיימת במרלו"ג.

מרכזים לוגיסטיים הם מתחמים המשמשים לקליטה ולהפצה של מוצרים בכמויות סיטונאיות. דרך הכניסה אליהם נכנסות ויוצאות משאיות תובלה עמוסות וברחביהם נעות מלגזות המשנעות משטחים. מרכזים אלו מהווים פעמים רבות תחנה משמעותית בארגון הסחורה לקראת ייבוא או ייצוא מעבר לים. כמו בכל משק חשמל, לוחות החשמל משמשים לניהול ולניטור שוטף של אספקת החשמל למרכז הלוגיסטי על כל חלקיו. אלא שתכונותיו הייחודיות של המרלו"ג מצריכות התאמה של מבנה הלוח החשמלי ורכיביו לתנאים מורכבים מהרגיל.

לוחות חשמל למרכזים לוגיסטים

צורכי החשמל של המרכז הלוגיסטי

המרכזים הלוגיסטיים מטבעם משתרעים לעיתים קרובות על פני אלפי מ"ר ומגיעים לגובה של מספר קומות בחלל פתוח אחד, כך שכבלי החשמל נמתחים לאורך הקירות והתקרה על פני עשרות מטרים. הם כוללים מספר גדול של מכשירים חשמליים ועושים שימוש במכונות גדולות ומורכבות, דבר המביא לצריכה גבוהה ביותר של אנרגיה ודורש ניתוב נכון של הזרם למוצרים השונים. הלוח נדרש לנתב גם ההזנה החשמלית למערכות כיבוי אש ואוורור, מערכות אבטחה, מצלמות נסתרות ומנגנוני אוטומציה החיוניים לפעילות המרלו"ג.

במרכזים לוגיסטיים המטפלים במזון טרי כמו מוצרי חלב ובשרים או בתרופות, מותקנות מערכות קירור מאסיביות שצורכות כמויות אדירות של חשמל. במקרים רבים, טיב המוצרים במרלו"ג מביא לכך שאפילו תקלות זמניות ביותר באספקת החשמל עלולות לגרום לפגיעה קשה באיכות הסחורה, להסב נזק כלכלי משמעותי ובמצבים מסוימים אף לסכן את צרכני הקצה המשתמשים במוצרים שנפגמו. במקרה של מרלו"גים המשנעים חומרים ביולוגיים או כימיים מסוכנים, הפרעות חשמליות עלולות להציב סכנה ממשית לבריאות העובדים.

חשמל למרכז לוגיסטי

תכונות לוח החשמל של המרכז הלוגיסטי

בהיבט התפעולי, לוח חשמלי של מרלו"ג צריך להיות מותאם לכמות גדול של חיבורים חשמליים עם הזנה תלת-פאזית בהספק גבוה ביותר. מאחר ומשק זה הוא צרכן כבד של אנרגיה חשמלית, אפשר להפיק הרבה תועלת ממנגנוני חיסכון ויעילות אנרגטית המובנים בלוח החשמל שלו. בגלל שמדובר בשטח רחב ידיים שייתכן ויהיו בו כמה וכמה לוחות חשמל, נוח מאוד לנהל את כולם באמצעות מערכת מתקדמת לשליטה מרחוק, שגם מאפשרת קבלת מידע באופן שוטף בנוגע לפעילות החשמלית ברחבי המתחם.

נוסף על כך, חשוב שהלוח יאפשר התאמה מעת לעת של הרכיבים האלקטרוניים בתוכו בהתאם לצמיחה של המרלו"ג ולמערכות חדשות המותקנות בו. למעשה, תכנון מותאם אישית של לוח חשמל והתקנה פרסונלית יבטיחו את ההתאמה שלו לצרכים הייחודיים של המרלו"ג הספציפי ואת האינטגרציה המלאה שלו עם המערכות המאפיינות את המתחם.

בהיבט הבטיחותי, החומרים מהם עשוי לוח החשמל והן המבנה הפנימי שלו נדרשים לעמוד בתווי תקן מחייבים. עליו להיות לוח חשמל חסין אש, הרכב עמיד ואטימות לאבק ולנוזלים, שיהיה מקובע למקומו באופן שאינו מאפשר פירוק ללא ציוד מתאים. המפסקים בלוח כזה מחויבים להיות מסומנים על פי המכשור המחובר אליהם וכל אחד מהלוחות – ראשי או משני – מוכרח לכלול מפסק ראשי, שעשוי להיות חיוני ביותר במקרי חירום.

דרישות בטיחות נוספות הן החובה למגן רכיבים חשופים למניעת התחשמלות והחובה לבצע בדיקה ייעודית לפני ההפעלה הראשונה וגם בדיקות תקופתיות הכוללות תהליכי ניקוי מתאימים. אי עמידה בכללי הבטיחות הקפדניים עלולה להביא לירידה בתפוקת המרלו"ג, לנזקים בלתי הפיכים למכשור יקר ערך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים