מערכות חשמל לאולם אירועים

תכנון מערכת חשמל לאולמות אירועים

תכנון חשמל לאולם אירועיםאולמות אירועים מאכלסים כמות גדולה של אנשים בו זמנית ולכן מוטלת על בעליהם אחריות גדולה לשלום בעלי השמחות ואורחיהם. עמידה בתקנים של מערכות החשמל מהווה בסיס הכרחי לתפקוד תקין של המבנה והפעילות המתרחשת בו. תכנון חשמל לקוי או לא מקצועי באולם אירועים עלול לא רק לפגוע בנכס ולגבות מחיר כספי כבד, אלא מהווה סכנה אמתית לציבור הפוקד את המבנה.

תכנון מערכות חשמל לאולם אירועים יכלול מסדר מתח גבוה, תכנון לוחות חשמל ראשיים ומשניים, בחירת הציוד במסדר, בחירת שנאים, תכנון הזנת מעגלים סופיים במטח נמוך, הגנות לציוד, בחירת מבטחים, גנרטור גיבוי, תכנון הגנה בפני חשמול ועוד.

תכנון החשמל עבור אולמות אירועים נעשה על בסיס דרישות האיפיון של המקום ופעילותו והוא חייב להתבצע על פי תקנות חוק החשמל, לספק בטיחות מוחלטת למשתמשים במתקנים החשמליים במקום וגם אמינות פעולת מערכות החשמל.

תכנון לוחות החשמל

תכנון לוחות החשמל עבור אולמות וגני האירועים גם הוא מצריך הבנה מעמיקה של גודל המבנה ואופי הפעילות המתקיימת במקום. כמוכן, קיים צורך להכיר את כל מוצרי החשמל השונים (הצרכנים) שיחוברו למערכת החשמל המיועדת – סוגי התנורים וכלי בישול חשמליים, מכונות הדחת כלים, מערכות מיזוג אוויר, תאורת פנים וחוץ, מערכות הגברה, חדרי קירור, מערכת כיבוי אש וכן הלאה.

חשוב להשקיע את הזמן הנדרש באיפיון מערכת החשמל יחד עם הנהלת אולם האירועים. ההחלטה על סוג, כמות לוחות החשמל וחלוקת מעגלים סופיים ללוחות חשמל משניים הדרושים היא פועל יוצא של הגדרת צרכים מפורטת. כך למשל על בסיס האיפיון יוחלט על אופן החיבור של האזורים השונים של גן האירועים, כגון מטבח, מחסן, אולם האירועים, חניה, משרדים או גן, באמצעות לוחות חשמל ראשיים ומשניים, יתקבלו החלטות בנוגעי למבטחים להגנה בפני זרם העמסת יתר או זרם קצר עבור כל לוח חשמל ויוגדר מה הם הצרכנים של כל לוח החשמל.

בטיחות מתקני החשמל בגני אירועים

התכנון המקצועי של מערכת החשמל אשר עונה על כל דרישות התקנים, הוא המפתח העיקרי לכך שגן האירועים יראה רק שמחות ולא יהפוך חלילה לזירה של אסון. הסכנות הטמונות בכוחו של החשמל הן רבות ומסתתרות בכל פינה, לפעמים במצבים תמימים והכי בלתי צפויים. קירבה של מקורות חשמל למים או אזורים בעלי פוטנציאל התלקחות, העמסת יתר של צרכנים על לוח חשמל אחד, בחירה לא נכונה של שטח חתך הכבלים, או אף מקבץ כבלים חשופים שעלולים להפוך למסוכנים בשבריר שניה של דריכה לא זהירה של בעלת השמחה הלבושה שמלת כלה מסורבלת או ילד שובב – אלה רק דוגמאות בודדות למה שעלול להתרחש.

כדי שאולמות האירועים יהיו מקום בטוח שאינו מהווה סכנה לציבור המבקרים, קיימת היום חובה להוצאת רשיון עסק, תהליך מורכב ולא פשוט שכולל דרישות עמידה בתקנים מחמירים בתחומים רבים כגון תברואה, כיבוי אש, אבטחה וכמובן גם חשמל. מעבר לתנאי הסף בהם צריכה לעמוד מערכת החשמל של גן האירועים, קיימת גם דרישה לביצוע בדיקות מתקני חשמל תקופתיות שגם הן מהוות הכרח להארכת תוקפו של רישיון העסק.

תכנון חשמל לאולם אירועים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים