לוח חשמל זמני

בכל מקום בו מותקנות מערכות חשמליות, מותקן גם לוח חשמל ששולט במערכות אלו. לוחות חשמל מסייעים לנו לשלוט בכוח החשמלי, להבין את החיבורים השונים, לעשות בהם סדר וכמובן לשמור על בטיחותנו ובטיחותם של אחרים בסביבתנו. מערכות חשמליות מותקנות כמעט בכל מקום בו גרים או מסתובבים בני אדם, בין אם אלו שכונות מגורים או עסקים עירוניים, כבישים או פארקים ציבוריים, חשמל דרוש לפעולות החיים שלנו. אך, מה קורה כשמוקמת שכונה חדשה? או כאשר פוצחים בפרויקט בניה של כמה חודשים? לשם כך נועדו לוחות החשמל הזמניים.

לוח חשמל זמני

מה דרוש בכדי לקבל היתר לחיבור חשמל זמני?

על מנת שתוכלו לבנות לוח חשמל זמני, עליכם לוודא כי ברשותכם היתרים לאספקת חשמל זמנית מחברת החשמל. כמו כל עבודה מול רשויות גדולות וחברות ממשלתיות, גם בבקשת היתרים אלו אתם עלולים להיתקל בלא מעט ביורוקרטיה, לכן הגעה עם מידע מראש והבנת התהליך יכולה לסייע לכם להשיג את מבוקשכם בצורה נעימה, יעילה ומהירה יותר.

בבקשה לחיבור חשמל זמני בין אם לבניה או לשכונות חדשות (עד שיותקן חיבור קבוע) חברת החשמל דורשת שיקבע טרם הגשת הבקשה היתר בניה וכי התכניות החשמליות לבניה יקבעו וישורטטו במדויק ויעוברו אליה כחלק מן הבקשה. חברת החשמל תבקש תרשימים מפורטים המסבירים את התכנית החשמל במבנה או באתר הבניה ואף תבקש שיצוין המיקום המדויק של ארון מונים של חברת החשמל, שצריך להיות בסמוך לרשת החשמל בקצה האזור המדובר. אחזקת לוחות חשמל היא עוד נדבך שיש לחשוב עליו גם מבחינה בטיחותית וגם על מנת לקבל היתרים נכונים. תחזוקת הלוחות מחייבת בדיקה אחת לכמה זמן על ידי חשמלאים מוסמכים שינפיקו תעודות כשירות ללוח גם אם הוא זמני. מעבר לכך, ההליך דורש תשלום ואף מקדמה ואת שניהם מבקשת חברת החשמל לשלם ברגע שמונפקת בקשת גביה זו.

היתרים ללוח חשמל זמני

הרכב פנימי בלוח חשמל זמני

באתר בנייה, חברת החשמל דורשת כי יהיה לוח פיקוד ובקרה ראשי אחד יחיד שדרכו תיכנס אספקת החשמל והוא זה שיזין את כל המערכות הדרושות באתר הבנייה. לוח חשמל זה יכול להיות נייד או קבוע במקומו, אך בלוח חשמל נייד יש לוודא כי קיים בידוד כפול וכי כל התקעים בו משוקעים ולא יוצאים כלפי חוץ. כל מקור שנכנס ללוח החשמל שמספק חשמל צריך להיות בעל מפסק ראשי משלו על מנת שיהיה ניתן לשלוט באספקת החשמל הנכנסת.

מעבר לכך, בכל לוח באתר (בין הלוח הראשי או לוחות המשנה) חייב להיות מפסק ראשי המאפשר נעילה רק במצב "מופסק". המפסק הראשי יהיה בחלק החיצוני של הלוח והוא יסומן בכיתוב "מפסק ראשי". לכל מעגל חשמלי (חיבור חשמלי לחלק מסוים באתר הבניה) יקבע סימון שיצויר על המאבטחים והמפסקים של אותו מעגל על גבי הלוח.

לוח חשמל לבית, לפרויקט בנייה או כל אזור אחר חייב להיות אטום לחלוטין לכניסה של מים, אבק, לכלוך או השפעה של חומרים כימיים המפורטים בחוזרים של חברת החשמל. מעבר לכך, לוח החשמל חייב להיות עשוי מחומר שאינו דליק או חומר שכבה מעצמו ולהיות ממוקם במקום מאוורר ומואר שיהיה קל ופשוט לגשת ולהגיע אליו. במידה וקיימת תכנית להציב את לוח החשמל במקום סגור אין לאחסן בקרבתו חפצים או חומרים אחרים. בסמוך ללוח חייבות להיות התכניות שלו באופן מסודר ונגיש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים