חשמל חכם וגוגל הום

השנים האחרונות הביאו לידי שינויים ותמורות בענף הבנייה והחדירו אל הידיעה את המושג "בית חכם". כיום, רובם הגדול של המכשירים האלקטרוניים, הדיגיטליים והחשמליים נהפכים לחכמים. הכוונה בכך היא שהם בעלי חיישנים מיוחדים המסוגלים להתחבר אל מערכת אלחוטית ברשת תקשורת חיצונית WIFI. טכנולוגיה זו הופכת את היכולת להנגיש את הבית בצורה חכמה יותר, כלומר, להורות על הדוד להידלק בשעה מסוימת, לכוון את המזגן לטמפרטורה ספציפית, להקליט תוכניות בטלוויזיה על ידי שידור לממיר ועוד.

על מנת להפוך את הבית ל"בית חכם" עליו לעבור שינויים ותמורות במערכת החשמל שלו  על ידי התקנה של לוחות חשמל מותאמים לחיישני נוכחות המפוזרים על גופי התאורה או חיישני טמפרטורה לוויסות המזגן או כל מכשיר חימום אחר ברחבי הבית. הדיעה הרווחת היא שחשמל לבית חכם רצוי לעשות כאשר הבית נמצא בתהליך הבנייה וכי לא ניתן לערוך שינויים בבית בנוי. עמדה זו מוטעית וישנה אפשרות להפוך כל בית ל"בית חכם" על ידי שינוי מערכת החשמל שבו.

רמקול גוגל הום

בית חכם עם חשמל חכם

ההבדל הגדול ביותר בין חשמל חכם לגוגל הום הוא שהפיכת בית שלם לחכם מצריכה שינוי של לוח החשמל לבית על ידי הכנסת חיישנים. לוחות פיקוד ובקרה מוכנסים אל אזורים שונים וכאשר מדובר בבית בעל שתי קומות ויותר יש לפצל את לוחות החשמל על פי תקנים כדי למנוע עומס יתר. היתרון הבולט ביותר של התקנת מערכת חשמל חכמה לבית היא האפשרות להתחבר אליה מרחוק ולשלוט בה ללא עוררין.

התקנת מערכת חשמל לבית חכם נעשית על ידי חשמלאים מקצועיים ומומחים בתחום זה מאחר ומדובר בהכנה של תשתית חשמל מורכבת וגדולה מן הרגיל אשר תעמוד בדרישות הלקוחות.

גוגל הום בבית חכם

אחד המוצרים החדשים אשר יצאו אל השוק ומציעים נגישות איכותית לפאנל מתוקשב הוא "גוגל הום" כאשר הוא מגיע עם 2 אפשרויות: בעל מסך תצוגה או רמקול חכם אשר יכול לשלוט במכשירים ברחבי הבית.

חשמל חכם לבית חכם

טכנולוגיית "גוגל הום" נחשבת לאחת מן הטובות ביותר בשוק המכשירים החכמים והיא נותנת מענה נאה ביותר עבור טלוויזיות, מכשירי חשמל ואלקטרוניקה אשר נתמכים במערכת אנדרואיד ומסוגלים להתחבר באופן חיצוני אל הרמקול עצמו. מאחר והרמקול של גוגל הום שייך אל חברת "גוגל" הוא מאפשר תמיכה מאלה ביומן, לוח הזמנים והמיילים המקושרים אל החשבון הדיגיטאלי. עד כאן הכל נחמד.

עכשיו קצת על סוגיות בעייתיות יותר. מאחר והטכנולוגיה עודנה נמצאת בחיתוליה ישנם דברים אשר מורידים מקרנו של הרמקול החכם. כך למשל שפת הדיבור אל המכשיר נעשית ברובה באנגלית, אם כי ישנה התקדמות וכניסה לשפה העברית. אבל רובן הגדול של הפקודות נעשות באנגלית.

בעיה נוספת שמשתמשים מדווחים עליה מתבטאת בתקלות הנובעות מחיבור מספר רב של מכשירים. לדוגמא, התקנת 20 מנורות חכמות בעלי שמות שונים בכל רחבי הבית. כאשר מבקשים לכבות או להדליק מנורה, יש להגדיר באופן ספציפי היכן ממוקמת המנורה או לקרוא לה בשמה אחרת הרמקול יבחר באופן שרירותי לחלוטין איזו מנורה להדליק או לכבות. אותו הדבר בכל הנוגע לטלוויזיות, מערכות שמע ומכשירי חשמל אחרים. כך שגוגל כהרגלה אמנם פורצת דרך, אולם הדרך עוד ארוכה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים