לוחות פיקוד ובקרה לבתי חולים

לוח פיקוד ובקרה של מערכת החשמל משמש לשיפור איכות הביצועים של המערכת החשמלית ולהבטחת הבטיחות של הרכוש ובני האדם. באמצעות לוח פיקוד ובקרה ניתן לנהל את המערכת החשמלית באופן אופטימאלי, לחסוך באנרגיה, לייעל את הייצור, להתאים את המערכת לדרישות המשתנות של המשק, לזהות בעיות במהירות ולדווח בזמן אמת על תקלות.

לוחות פיקוד ובקרה לבתי חולים

לוח פיקוד ובקרה של מערכת החשמל משמשים להפעלה וניהול אוטומטיים של ממשקים חשמליים. כך, באמצעות לוח פיקוד ובקרה ניתן להדליק או לכבות מנועים, לשנות מהירויות, לבצע בדיקות ותחזוקה, לאתר ולנתק תקלות וכדומה. לוח פיקוד ובקרה מקבל את האותות החשמליים מחיישנים, מתגים, מדי זרם או מתח ועובד בהתאם לתכנית שנכתבה במחשב או במערכת PLC (Programmable Logic Controller). לוח פיקוד ובקרה מחובר ללוח החשמל הראשי שמאפשר את ההזנה החשמלית למערכת. הלוח מחולק לתאים שבהם מותקנים הרכיבים השונים של המערכת, כמו מבטחים, פיוזים, מפסקי מגן, מערכות פיקוד אלקטרוניות, מהדקים, פסי צבירה ועוד.

תפקידם של לוחות פיקוד ובקרה בבתי חולים

בבתי חולים, מערכות חשמל הינן מרכיבים קריטיים בתפקודו של בית חולים. למעשה, מערכות חשמל מאפשרות בטיחותם ורווחתם של המטופלים, הצוות והמבקרים. בעידן המודרני, כל התשתיות ומכשור זקוקים לאנרגיה חשמלית. לוחות פיקוד ובקרה ממלאים תפקיד מכריע בניהול של תשתיות וממשקי חשמל, תוך הבטחת איכות החשמל.

לוח פיקוד ובקרה מורכב ממתגים, מחוונים, מונים והתקנים אחרים המשמשים לניהול ולניטור של כל המערכות שפועלות באמצעות חשמל, כגון תאורה, חימום, אוורור ומיזוג אוויר, מערכות אזעקה וכיבוי האש. לוחות הבקרה של ממשקים אלה ממוקמים בדרך כלל במיקום מרכזי, כגון חדר בקרה, ומשמשים לניהול מערכות החשמל ברחבי בית החולים. 

לוחות פיקוד ובקרה בבתי חולים משמשים לניהול מערכת החשמל. כך, הם אחראיים על העברת החשמל לכל המחלקות, המעבדות, חדרי הניתוח, הציוד הרפואי והתאורה. באמצעותם ניתן לעקוב אחר צריכת החשמל, לבדוק את המתח, להחליף בין מקורות חשמל שונים (רשת, גנרטור, או סוללות אנרגיה) וכך למנוע עומסים ולאתר את מקור התקלה במערכת. כמו כן, באמצעות לוח הבקרה לקבל המלצות בנוגע לשימוש באנרגיה ולזהות אזורים שבהם רצוי להגביר את היעילות ולהפחית עלויות.

לוחות חשמל לבתי חולים

לוחות פיקוד ובקרה בבתי חולים במצבי חירום

בתעשיית הבריאות, שמירה על בטיחותם ורווחתם של המטופלים היא סוגיה בעלת חשיבות עליונה. לכן, בכל בתי החולים מותקנים לוחות פיקוד ובקרה לשימוש במצבי חירום שונים. כך, במקרה של הפסקת חשמל עקב שריפה, רעידת אדמה או אירוע רב נפגעים. לוחות פיקוד ובקרה בבתי חולים מאפשרים לצוותי הנהלה ואבטחה לקבל מידע חיוני ולתקשר בזמן אמת כדי לבצע החלטות מושכלות ולתאם משאבים. באמצעות פאנל פיקוד ובקרה בבית חולים ניתן לנהל אירוע חירום באופן יעיל, לתת פתרונות מהירים למצבים מורכבים וכך לצמצם נזקים לרכוש וסיכון לחיי האדם. 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים